Facebook Annoncering

Specialet og spidskompetencen hedder annoncering på Facebook og de sociale medier.

Christian hjælper både danske og internationale virksomheder med opsætning, såvel som optimering – På Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat & Youtube.

Men vigtigst af alt, så skal dine annoncekroner give mening, og komme flere gange tilbage. Datadrevet annoncering er alfa og omega, både når du skal lave push og skalere, samt når din retargeting skal redde de missede low-funnel muligheder.

Hver situation er forskellig, så kontakt Christian Lisby i dag, for en uforpligtende dialog.

Facebook Blueprint Certified Digital Marketing Associate - Christian Lisby

Christian er oplært af en af Danmarks førende specialister i Facebook annoncering – Michael Roscoe – samt uddannelser fra Obsidian Digital Academy og Bigum&Co.

Lær hvordan du kan tjene flere penge med Facebook annoncering






Specialet og spidskompetencen hedder annoncering på Facebook og de sociale medier.

Christian hjælper både danske og internationale virksomheder med opsætning, såvel som optimering – På Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat & Youtube.

Men vigtigst af alt, så skal dine annoncekroner give mening, og komme flere gange tilbage. Datadrevet annoncering er alfa og omega, både når du skal lave push og skalere, samt når din retargeting skal redde de missede low-funnel muligheder.

Hver situation er forskellig, så kontakt Christian Lisby i dag, for en uforpligtende dialog.

Facebook Blueprint Certified Digital Marketing Associate - Christian Lisby

Christian er oplært af en af Danmarks førende specialister i Facebook annoncering – Michael Roscoe – samt uddannelser fra Obsidian Digital Academy og Bigum&Co.

Lær hvordan du kan tjene flere penge med Facebook annoncering






Hvad er Facebook Annoncering?

Du kan annoncere på Facebook – Det er du ikke i tvivl om.
Vi har alle set de Sponsorerede opslag i vores private News Feed, imellem vores venners Stories, ude i højre kolonne, i Messenger indbakken osv.

Flere og flere virksomheder allokerer store parter af deres markedsføringsbudget på Facebook, hvis det beviseligt er dér deres produkter sælger bedst.

Helt konkret, så har Facebook skabt en gratis platform for brugere verden over, så indtjeningen kommer fra virksomhederne og deres annonceringsbudgetter.

Når virksomheder annoncerer på Facebook og deres associerede medier, køber de muligheden for at eksponerer deres brand og produkter for aktuelle, potentielle kunder. Det er ingen hemmelighed at Facebook “ved meget” om brugerne – og det er her at ordet datadrevet kommer ind i billedet.

Traditionelt har virksomheder hovedsageligt betalt for rækkevidde, eksponeringer og frekvens. Sådan er det også stadig med offline markedsføring som TV, radio og Billboards, og det kan også lade sig gøre på de sociale medier som Facebook og Instagram.

Men hvorfor er Facebook annoncering så populært?

Facebook er for alle størrelser af virksomheder, og har specielt åbnet dørene for de små og mellemstore virksomheder, der ikke nødvendigvis har et “stort” budget.

Men ens for alle, er mulighederne for data. Du kan måle på din annoncering, og målrette specifikke brugere, som aldrig før – Er du interesseret i undervisning herom, så kontakt Christian Lisby og hør mere.

Online Markedsføring Konsulent - Facebook Annoncering

Hvorfor annoncere på Facebook?

10 ud af 10 gange ønsker virksomheder at annoncere på Facebook for at sælge mere. Om det er direkte, hurtige salg, eller indirekte og længeresigtede salg – Så handler det altid om at investeringen skal give det størst mulige afkast.

Mulighederne er mange, og hvis opsat korrekt, kan du få flere resultater for færre annoncekroner – Det kan aldrig skade at få et ekstra sæt øjne på din digitale markedsføring.

"Men vi vil også gerne annoncere på Instagram?"

Det skal du ikke sige to gange! Ligesom på sociale medier som Pinterest og LinkedIn, har nogle brancher og virksomheder større respons fra brugerne, i specifikke kulisser.

Facebook koncernen ejer også Instagram, Whatsapp, Messenger mm.

Det betyder at din Instagram annoncering også styres fra din Facebook Business Manager og Annoncekonto. Se hvordan du opretter din Facebook Business Manager her →

Begrebet Facebook annoncering bruges derfor som overordnet term for annoncering på Instagram også.

Online Markedsføring Konsulent - Content

Vælg den rigtige Facebook Ads Konsulent til din virksomhed

Du vil gerne i gang med at annoncere på Facebook og Instagram, eller du har brug for nogle nye øjne og evner til din nuværende indsats.

Her får du nogle af de vigtigste elementer at have med i vurderingen, når du skal opstarte et samarbejde.

Facebook Annoncering – Bureau eller konsulent?

Der er ikke et kort svar, når overvejelsen står mellem et bureau eller en personlig konsulent til at varetage din annoncering på de sociale medier.

Vær dog opmærksom på hvem der rent faktisk kommer til at lave din annoncering! Flere virksomheder frygter at blive sendt helt ned til den mest uerfarne junior konsulent i et stort bureau, efter aftalen er skrevet under. Men hvis du hælder til en selvstændig konsulent, skal du også være opmærksom på at det måske kun er hans eller hendes erfaring du får med. Du kan dermed udelukke drømmen om et større team der varetager din opgave… Men er det så dét du får i bureauet?

Kemi

Du skal ikke undervurdere den gode, gamle mavefornemmelse. Det er vigtigt at mærke en god kemi, allerede inden opstart af et samarbejde, så du også kan forvente et transparent og ærligt samspil. Er der enighed om målet, bliver dine ønsker hørt og eventuelt kritiseret konstruktivt?

Bindingsperiode

En af nutidens største udfordringer for virksomheder på udkig efter en Facebook konsulent, er for lange bindingsperioder. Kan du leve med at tage chancen om en opsigelse på 3, 4, 6 eller 12 måneder? Vælger du forkert, kan det blive en rigtig dyr fejl for din virksomhed.

Opsigelsesbetingelserne hos Christian Lisby er blot på “En måneds varsel”, hvilket betyder løbende måned + 30 dage.

Dermed tager du en mindre risiko, og har derfor et bedre grundlag for et godt og længerevarende samarbejde.

Er din Facebook konsulent “Specialist”?

Alle konsulenter er specialister. I hvert fald hvis du spørger dem. Det kan være svært at tyde og vurdere selv, så de bedste råd herfra er at sætte hak ved:

  • Professionalisme
  • Facebook certificeret annoncør
  • Referencer og erfaring

Betalingsbetingelser

Er du tryg ved en samarbejdspartner, der skal have betaling up-front? Sandsynligvis ikke! Ville det så ikke være mere passende med bagudrettet betaling?

Sørg også for korrekt bearbejdelse af din økonomi. Din virksomhed bør stå direkte for betalingen af annoncerne. Lægger din partner ud for dit Ad Spend giver du mulighed for at blive snydt.

Bearbejdelse af din DATA på Facebook

Du skal eje dine egne data. Derfor skal du også oprette din egen Business Manager og Annoncekonto, så din virksomhed også ejer de indkøbte data efter et eventuelt ophørt samarbejde. Gør du ikke dette, kan du stå med en økonomisk udfordring efter.

Christian Lisby opfylder selvfølgelig altid Facebooks egne anbefalinger til virksomhedernes ejerskab.

Facebook Specialist Christian Lisby

Sådan giver du adgang til Facebook Annoncekonto

Hvis du vil administrere dine annoncer med flere end dig selv, kan du tilføje personer til kontoen og give dem forskellige tilladelser:

Annoncekontoadministrator
Administratorer, eller “Admins”, kan både oprette, redigere og se annoncer.

De kan også se rapporter, redigere betalingsmetoder og administrere administratorrettigheder.

Dette er den højeste adgang du kan give en anden person.

Annoncekontoannoncør
Annoncører kan også oprette, redigere og se annoncer. De kan også se betalingsmetoden, men ikke redigere den.

Annoncekontoanalytiker
Analytikere kan blot se annoncer og se rapporter.

Vær opmærksom på at du kun kan give annoncekonto-tilladelser til personer der har en privat Facebook profil.

 

Tilføj en person til din Facebook Annoncekonto

1. Gå til Indstillinger i Annonceadministrator

2. Hvis det er første gang du tilføjer en person til annoncekontoen, så vælg Tilføj personer under Annoncekontoroller

Giv adgang til Facebook Annoncekonto

Hvis ikke, så tryk på knappen “→ Åbn virksomhedsindstillinger”, og derefter på Tilføj personer

3. Indtast navn eller e-mail adresse på den person du vil give adgang til.

4. Vælg personens rolle

5. Klik derefter på Bekræft

Når du har gennemgået disse trin, får den tilføjede person adgang til annoncekontoen med det samme.

Du kan altid ændre tilladelserne eller fjerne en persons adgang til kontoen, ved at klikke på X ud for vedkommendes navn.

christian lisby – 2kinds – cvr: 40712755 – +45 6055 9310cl@christianlisby.com